مدیریت ساختمان، با گذشت بیش از نیم قرن زندگی در آپارتمان ها، همچنان برای مردم کشورمان ناآشنا بوده و ساکنین یک ساختمان درمورد قوانین و مسئولیتهای یک مدیر ساختمان از اطلاعات کافی برخوردار نیستند. به نظر میرسد اگر یک آپارتمان به طور صحیح مدیریت شود و وظایف مدیر ساختمان با توجه به قوانین و مقررات مشخص باشد با دستی بازتر و ماهرانهتر میتواند به امور و مشکلات آپارتمان رسیدگی کند. درباره حقوق و قوانین آپارتمان نشینی چه می دانید؟ چقدر بوسیله این حقوق پایبند هستید؟ سند اجرایی این قوانین چیست؟ نادیده قبض قوانین آپارتمان نشینی منجر بوسیله ابراز چه مشکلاتی می شود؟ درون این مطلب، ما بوسیله تمامی این سؤالات پاسخ داده ایم تا اطلاعات کاملی را برای آشنایی با قوانین آپارتمان نشینی و همسایه داری گردآوری کنیم. علاوه بر این بر روند مدیریت ساختمان و وظایف مدیر ساختمان نیز مروری داشته ایم که دانستن آن ها می تواند برای مدیر و دیگر ساکنین ساختمان کارساز و مفید باشد و به ارتقا فرهنگ آپارتمان نشینی و همسایه داری کمک لازم را داشته باشد. همچنین .استفاده از نرم افزار ساختمان برای ساکنین به فرهنگ تبدیل می شود.
قانون تملک آپارتمانها وظایف مدیر ساختمان را مشخص نموده که مهمترین آنها عبارتند از:
وظایف مدیر ساختمان و حفظ اداره ساختمان و اجرای تصمیمات مجمع عمومی مالکین
اداره ساختمان و وظایف مربوط به تصمیمات با حضور ساکنین انجام می گردد. این موارد به عنوان وظایف مدیر ساختمان به ایشان محول می گردد که عبارتند از حفظ ساختمان از هرگونه آسیب و خرابیهای مربوط به امور ساختمان یعنی مدیر تمامی تلاش خود را در حفظ و نگهداری ساختمان ایفا نماید.
عدم واگذاری مدیریت به افراد دیگر
از آنجا که مدیر امین ساکنین است، لذا نمیتواند به بهانههای مختلف کار خود را رها کرده و وظایف مدیر ساختمان را به شخص دیگری موکول نماید چرا که ساکنین با توجه به قابلیتهای مدیر او را پذیرفتهاند و ممکن است فرد جایگزین صلاحیت لازم را نداشته و یا مورد تایید همه ساکنین نباشد. این کار برخلاف قانون میباشد.
وظایف مدیر ساختمان و بیمه کردن تمام بنا در مقابل آتشسوزی
از مهمترین وظایف مدیر ساختمان، بیمه کردن ساختمان در مقابل آتشسوزی است که به عنوان یک امر مهم و حیاتی جهت حفظ و در امان ماندن ساختمان، تاسیسات و تجهیزات مربوطه باید انجام شود و سهم هر یک از ساکنان به تناسب زیر بنا و متراژ تعیین میشود، و مدیر آن را به بیمهگر پرداخت میکند. درصورت عدم اقدام بیمه و بروز آتشسوزی مدیر ساختمان، مسئول خسارت کل بنا میباشد.
وظایف مدیر ساختمان و بیمه نامه مسئولیت مدنی آسانسور
کلیه آسانسورها در ساختمان های مسکونی و اداری باید دارای بیمه باشند. این بیمه خساراتی همچون فوت، نقص عضو و هزینههای پزشکی ناشی از سوانح را تحت پوشش قرار میدهد و مسئولیت همه این موارد به عهده مدیر و از وظایف مدیر ساختمان است.
نحوه تعیین سهم هزینههای مشترک هریک از مالکین
نحوه تعیین سهم هر یک از واحدها با توجه به زیربنا اختصاص داده میشود ازقبیل آب، گاز، آسفالت پشت بام و نسبت به قسمت های اختصاصی تمام زیر بنای ساختمان و به عبارت دیگر نسبت به متراژ حساب میشود و سایر هزینهها از قبیل نظافت ساختمان، باغبان و آسانسور بین همه اعضا اعم از صاحبخانه و مستاجر تقسیم میشود. گاهی تنها با نصب یک نرم افزار مدیریت ساختمان این مشکلات حل می شود و می توان هزینه ها را به سادگی بین ساکنین تقسیم نمود.
سلام
اگر به یادگیری زبان انگلیسی علاقه مند هستید این دعوت نامه برای شماست.
یادگیری زبان انگلیسی بدون نیاز به حفظ کردن واژگان
در صورت تمایل از لینک زیر وارد شوید.
http://bit.ly/37XUDJ8